Reklam Alanı


Buraya
reklam
verebilirsiniz.


Tıklayın





Reklam Alanı


Buraya
reklam
verebilirsiniz.


Tıklayın





Mobil 617 0

Xiaomi “Mobil Veri Kotanız Tükendi” Hatası Çözümü

Xiaomi Mi 6 akıllı telefonlarda yaşanan “Mobil veri kotanız tükendi” hatasını ben de yaklaşık 2 haftadır ara ara yaşıyorum. Son günlerde cidden çok sinir bozucu olmaya başladı. Turkcell abonesi olduğum için öncelikle Turkcell müşteri hizmetleriyle iletişime geçtim. Ağ ayarlarını sıfırladım ve telefonu kapatıp açtım. Sorun çözüldü. Yaklaşık 2 hafta sonra sorun tekrarlandı. Yine ağ ayarlarını sıfırladım ancak bu anlık bir çözüm sunuyordu. Sorunu ertesi gün tekrar yaşadım.

Sorunun Sebebi

Cihazınızda herhangi bir veri kullanım limiti belirlememiş olsanız dahi veri kullanım sınırına ulaştığınız için mobil veri erişiminiz kısıtlanıyor. Sorunun genel bir sorun olduğu düşünülüyor. MIUI Global 9.5.8.0 sürümünde bu sorunla karşılaştım. İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda, Xiaomi Mi 6’da olan bu sorunun sadece Turkcell kullanıcılarında yaşandığını gördüm. Bu sorunu yaşayan farklı operatör kullanıcıları var mı, bilmiyorum.

Daha öncesinde bazı General Mobile sürümlerinde de benzer bir sorunla karşılaşılmış ve şirket buna yönelik bir yazılım güncellemesi yayınlamış.

Mobil Veri Limitini Devre Dışı Bırakın

  • Cihazınızın Ayarlar menüsüne girin.
  • başlığı altında yer alan SIM kartlar & mobil ağlar seçeneğine dokunun.
  • Tarife ayarla seçeneğine dokunun.
  • Veri kullanım ayarları başlığı altında yer alan Tarife seçeneğine dokunun.
  • Tarife limitinizi kullandığınızda seçeneğine dokunarak “Uyarı görüntüle” seçeneğini seçin.

Böylelikle eğer mobil veri limiti belirlediyseniz, bu limiti aşmanız halinde sadece uyarı görüntülenecek ve mobil veri kullanmaya devam edebileceksiniz. Eğer sorun halen devam ediyorsa aşağıdaki çözümleri uygulayın. 

Geçici Çözüm: Ağ Ayarlarını Sıfırlayın

  • Cihazınızın Ayarlar menüsüne girin.
  • başlığı altında yer alan Daha fazla seçeneğine dokunun.
  • Sayfanın en altında yer alan Ağ ayarlarını sıfırla seçeneğine dokunun.
  • Açılan sayfanın altındaki Ayarları sıfırla seçeneğine dokunun.
  • Sıfırlama işlemi tamamlandıktan sonra telefonunuzu kapatın ve tekrar açın.

Not: Yeniden başlat yapmayın. Telefonunuzu kapatın. Kapandıktan sonra tekrar açın.

Not: Ağ ayarlarını sıfırladığınızda daha önce bağlandığınız tüm Wi-Fi ağlarının şifreleri de silinecektir.

Bu yöntem siz geçici bir çözüm sunacaktır. Birkaç saat sonra veya birkaç gün sonra bu sorunu tekrar yaşayabilirsiniz. Sorunu yaşadığınızda tekrar ağ ayarlarını sıfırlayabilirsiniz.

Kalıcı Çözüm: Yazılım Değiştirme

1. Yöntem Bu sorun MIUI Global 9.5.8.0 sürümünde yaşanıyor. Bu sorunun yaşanmadığı bir sürümü cihazınıza manuel olarak kurabilirsiniz.

Cihazın güncelleme (ota) uygulaması üzerinden rom versiyonunu düşürmeniz mümkün değil. Bu işlem için bootloader kilidinizin açık olması gerekmektedir.

Not: Bootloader kilidinin kaldırılması işlemi, cihazınızı garanti dışı bırakacaktır. Bu nedenle aşağıdaki 2. Yöntem’i uygulamanızı tavsiye ederim.

Xiaomi cihazlarda manuel olarak yazılım güncelleme/yükleme işlemleriyle ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bootloader kilidi nedir?

Bootloader kilidi Xiaomi cihazlara dışarıdan müdahale edilmesini engelleyen bir güvenlik önlemidir. Bu kilit sayesinde cihazların stabilitesi korunarak, aracıların sattıkları cihazlara yükledikleri sahte/casus yazılımların önüne geçilmesi, cihazların güvenliğinin sağlanması amaçlanmıştır. Eğer ki cihazınızda Global ROM yüklü ise bu kilidin açılmasına normal şartlarda gerek yoktur. Ancak China ROM yüklü gelen cihazlara Global ROM yüklenmesi, cihazların root erişiminin açılması, custom recovery yüklenmesi, IMEI değişikliği gibi işlemler için bu kilidin açılması gerekmektedir.

Bootloader kilidi nasıl kaldırılır?

Apply for unlocking Mi devices adresine girerek başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvurunuz onaylandıktan sonra yeniden aynı adrese girerek MiFlashUnlock uygulamasını indirebilir ve kilidinizi açabilirsiniz. Uygulama indikten sonra cihazınızı kapatın, ses kısma ve güç tuşlarına beraberce basarak açın. Tamirci android logosunu gördüğünüzde bilgisayara bağlayın ve MiFlashUnlock aracında anlatıldığı şekilde ilerleyin. Detaylı anlatım için burada yer alan konuyu inceleyebilirsiniz.

2. Yöntem Cihazınızın yetkili servisi ile iletişime geçerek sorunun çözümüyle ilgili yardım isteyebilirsiniz. Cihazınızın kutusundan çıkan garanti belgesinde yetkili servisinizin iletişim bilgileri yer almaktadır.

Benim teknik servisim Delta Servis’ten aldığım bilgiye göre; eğer yetkili servise yakınsanız ve cihazınızı kendiniz götürebilirseniz genellikle birkaç saat içerisinde cihazınızı size geri teslim ediyorlar. Yetkili servisin bulunmadığı bir şehirde yaşıyorsanız kargo ile gönderim yapabilirsiniz. Bu durumda cihazınızın size ulaşması birkaç gün sürecektir.

Kaynaklar:

  1. MIUI Türkiye Forumu
  2. SDN Forum


ÇALIŞMAYAN VEYA HATALI LİNKLERİ, SAYFANIN ALTINDAKİ YORUM KISMINDAN BİLDİRİN.

DMCA.com Protection Status

Anıl Şenyurt {Anıl Şenyurt}

Teknolojiyle haşır neşir olan bir genç.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir