Kapat
Reklam Alanı


Buraya
reklam
verebilirsiniz.


Tıklayın





Reklam Alanı


Buraya
reklam
verebilirsiniz.


Tıklayın





Sosyal Medya 574 0

Instagram Pazarlamada Yapılan 3 Hata

Takipçi kazanmaya ve markanızı büyütmeye çalışırken, ihtiyacınız olan son şey aşağıda listelenen hatalardan birini yaparak markanıza zarar vermektir.

İşletmenizin itibarına zarar verebilecek 3 büyük Instagram hatası.

Markanızı bu büyük hatalardan kurtaracak ipuçları.

Kötü alışkanlıklarınızı iyi huylara nasıl dönüştürebilirsiniz?

1- Düşük kaliteli görseller kullanmayın

Potansiyel bir müşteri Instagram sayfanıza ilk baktığında, ne tür bir mesajla karşılaşmaktadır ? Mesaj “bulanık fotoğraflar ve oyunak kamera ile çekilmiş gibi görünen videolar” ise, görsel stratejinizi tekrar gözden geçirmek zorundasınız.

Kötü kalitede görüntüler kullanmak, markanızı hemen zedeler ve özellikle Instagram üzerinde daha az profesyonel bir imaj sağlar. Instagram sayfanızda dağınık ve birbirinden alakasız görseller, işinizi ciddiye almadığınız mesajını verir.

Markanız için sosyal medya varlığınızla ilgili olarak ilk izlenimler önemlidir, bu nedenle mümkün olan en iyi hizmeti sunmayı ihmal etmeyin. Çok fazla paraya ihtiyaç duymadan bazı basit ince ayarlar büyük farklar yaratabilir.

2- Çok fazla veya çok az paylaşım yapma

Hepimiz birkaçını takip ediyoruz: Hikâyelerini mide bulandırıcı miktarda gönderen Instagram hesapları. Yanlışlıkla girersiniz ve tüm Hikayeleri ardı ardına önünüze düşer, kimler hakkında bahsettiğimi anlamışsınızdır.

Kendi Instagram hesabımda paylaşım yapmadığımda takipçilerde düşüş olduğunu farkediyorum, Bunun markalar için çok daha vahim bir durum olduğunu söyleyebilirim bu yüzden düzenli paylaşım yapmayı ihmal etmeyin kendinizi unutturabilirsiniz ama paylaşım yapıyorum zannedip takipçilerinizi boğmamalısınız.

İşinize yarıyacak birkaç ipucu:

Analitiğe dikkat edin. Bir hafta boyunca her gün, gelecek hafta hafta da bir, sonraki hafta iki günde bir yayınlayarak basit bir deneme yapın ve kitlenizin ne kadar içerik istediğini anlamak için sonuçlarınıza odaklanın. Ayrıca, doğrudan Hikayenize kitlenizi sorduğunuz bir anket yayınlayabilirsiniz. Bu yöntemle bazı markaların harika sonuçlar aldığını gördüm.

İlginizi Çekebilir:  Reklamda Sosyal Medya

Farklı zamanları test edin. Etkileşim eksikliğiniz, gönderilerinizin sıklığına bağlı olmayabilir, ancak zamanlama nedeniyle olabilir. Sosyal medyada içerik yayınlamak için en uygun zamanı takip edin ve daha sonra en iyi sonuçları almak için çeşitli zamanlarda test gönderimleri yapın ve verileri kontrol edin.

Kaliteli içerik üzerine düşün. İşletmenizin ayrıntıları şüphesiz sizin için ilginç olsa da, kitlenizin muhtemelen günün sonunda çöpleri nereye götürdüğünüzü görmesi gerekmez. Yayınlarınızı paylaşmadan önce, genel hedeflerinizin neler olduğunu ve bu belirlediğiniz içeriklerin bunlara ulaşmanıza yardımcı olup olmayacağını düşünün.

3- Analizleri göz ardı etme

Bir test yapıp analizlerinizi not almadıysanız işiniz zor.

Instagram analizlerinizi dikkate almazsanız, gelecekteki kampanyaları planlamanıza yardımcı olabilecek önemli bilgileri kaçırırsınız. Analitiğiniz, size hangi içeriğin sonuç aldığını ve hangi içeriğin değerli kaynaklar çıkardığını gösterir.

Analytics, kitlenizi daha iyi tanımanıza yardımcı olur. Takipçilerinizin demografik özelliklerini, ilgi alanlarını ve çevrimiçi satın alma davranışını bildiğiniz zaman, takipçileriniz için daha verimli içerikler oluşturabilirsiniz. Takipçileriniz video içeriği veya fotoğraf yayınlarını mı tercih ediyor? Instagram hikayenizden kaç tanesi web sitenizi ziyaret ediyor? Bunlar, stratejinizi şekillendirmeye yardımcı olacak tüm önemli verilerdir bu yüzden not almayı unutmayın.

Analizleri incelerken nelere dikkat etmelisiniz;

  • İzlenecek metrikleri bilin. Markanızın hedefleri ve hedefleriniz neler? Bunu belirledikten sonra, hangi rakamları izlemeniz gerektiğine dair daha net bir fikre sahip olacaksınız. Bazı önemli metrikler şunlardır: En iyi yayınlar (bir ayda en fazla katılım sağlayanlar), en çok okunanlar (bir başka kullanıcının kullanıcı adınızdan bahsettiği en beğenilen gönderi), yeni takipçiler, katılım, katılım oranı (ikiye bölünme sayısı), gösterimlerin sayısı (yayınınızda kaç kişi olduğunu görebilirsiniz) ve Instagram erişim yüzdesi (toplam izleyiciler toplam takipçi sayısına bölünür.)
  • Doğru araçları kullanın. Kitlenizin büyümesini, yönlendirilen web trafiğini veya Instagram reklamlarınızın başarısını ölçmek istediğinizde, işletmeniz için bir analiz aracı vardır. Instagram’in ücretsiz yerel aracı olan Insights, profilinizi kaç kullanıcının ziyaret ettiğini, kaydettiğiniz post-save sayısını ve insanların Instagram Story’yi kaç kez görüntülediklerini gösterir.
İlginizi Çekebilir:  Facebook Kapak Fotoğrafı ile Profil Fotoğrafını Uyumlu Yapma



ÇALIŞMAYAN VEYA HATALI LİNKLERİ, SAYFANIN ALTINDAKİ YORUM KISMINDAN BİLDİRİN.

DMCA.com Protection Status

Anıl Şenyurt {Anıl Şenyurt}

Teknolojiyle haşır neşir olan bir genç.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Reklam Alanı
  • reklam alanı
  • reklam alanı
  • reklam alanı
  • reklam alanı
  • reklam alanı
  • reklam alanı