Sosyal medya, kişi veya kurum fark etmeden herkesin kullanabildiği, fikirlerini ve benliklerini paylaşabildiği dijital bir platformdur. Sosyal medya kullanıcılarının gün geçtikçe artması ve çok spesifik alanlarda paylaşımlar yapan bireylerin günden güne takipçilerinin artması ile hitap edilen insan sayısı artmış ve bu sayede sosyal medya potansiyelin de dışına çıkarak gerçek bir reklam alanı halini almıştır. Böylesine güçlenen bir platformda var olan veya var olmayı hedefleyen kurumların bir sosyal medya ajansı ile çalışmadan başarılı olmaları beklenemez.
Geleneksel Medyadan Farkı Ne?
Geleneksel mecralarda daha fazla vakit geçiren kitle ile sosyal medyada vakit geçiren kitle birbirinden ayrı konumdadır. Sizi televizyonda gören ile Instagram, Youtube, Twitter, Facebook ve Pinterest’te gören kişiler; yaş, eğitim, kültür, ilgi gibi çeşitli konularda aynı fikirlere sahip değillerdir. Tüm bunlar karşısında sosyal medya reklamları geleneksel reklamlardan ayrılmak durumundadır. Reklamın en önemli unsuru olan hedef kitle ayrımı burada net olarak belirgindir. Bir diğer ayrım noktası, sosyal medyanın çok daha interaktif bir alan olmasıdır. Televizyon, radyo, açık hava gibi geleneksel olarak kabul gören reklam alanlarında hazırladığınız içerikler tek yönlü ilerlemek durumundayken, sosyal medya mecralarında kullanıcıların yorum yapabilme, beğenme veya beğenmeme butonuna basabilme gibi geri dönüşleri markaya ve sosyal medya ajansı için kampanya ve içerik hakkında birinci elden veri toplayabilme imkanı sağlıyor.
Fevreka ile Sosyal Medyada Güçlenin
Sosyal medya reklam ajansı olarak da hizmet veren Fevreka, kurumunuzu doğru sosyal medya mecrasında doğru kullanıcıyla tanıştırır, size bir hedef kitle belirler. Belirlenen hedef kitlenin en yoğun olduğu sosyal medya mecralarını tespit eder, her mecra için ayrı ayrı kampanya ve içerikler üretir. Sosyal medya ajansı olarak tecrübesini, markasının faydası için cömertçe harcar, hedef kitlede markanın oluşturmak istediği algıyı yaratır. Gün geçtikçe sosyal medyada daha fazla yer alan marka, insanların gözünde bir karakter haline gelir. Devamında bu karakterin güçlü durmaya ve markanın istediği algıda kalabilmesi için çalışmalar yürütülür.