İnternet üzerinden faaliyet göstermekte olan pek çok firma başarılarının ve başarısızlıklarının değerlendirmesini gerçekleştirirken metrik kullanımını doğru gerçekleştiremiyorlar. İnternet ortamı üzerindeki pazarlamacılık yöntemlerinin çoğalması ve benzer konularda faaliyette bulunmakta olan firmaların bir adım önüne geçmek için yeni stratejiler belirlemek gerekmektedir. Makalemizde yer almakta olan metrik yöntemlerinin birkaçını göz önünde bulundurarak rakip firmalara karşı yerinizi daha da sağlamlaştırmanız mümkündür.
Yatırım Geri Dönüşümü (ROI Formülü)
Günümüzde en fazla kullanılan ve en kolay anlayabileceğiniz formüldür. Örneğin bir firma Google Adwords için 5 bin TL yatırım yaptı. Bu firmanın net kazancı 10 bin TL olsun. Bu durumda firmanın ROI’si %100 olur.
İşlem Başına Maliyet (CPA Formülü)
CPA formülü işletmelerin geri dönüş kazanmaları içim ödeme yapılan miktarı ölçen formül olarak tanımlanabilmektedir. En az risk taşıyan pazarlama yöntemi olarak ifade edilen CPA formülü ile hizmetten yararlananların yahut kullanıcıları hizmet formunu doldurmaları yahut ürüne bedel ödeyerek satın almaları durumda ödeme yapılabilmektedir.
Reklam Harcamalarının Sağlamış Olduğu Geri Dönüşüm (ROAS Formülü)
Reklam sonucunda reklam sonraki faaliyetlerinizde yaşanan artışı ve kar payı yükselişini gösteren formüldür. Yürütmekte olduğunuz reklam kampanyalarının ne ölçüde başarı getirdiğini öğrenmek için bu yöntem kullanılabilir.
Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV Formülü)
Uzun vadeli bir pazarlama tekniğidir. Bu teknikte müşteri tek seferlik değildir. Zaman içerisinde müşterinin firmanıza katacağı kazanç önemlidir. Bir müşteri ile uzun süreli gerçekleştirilen işlemler baz alınır.
Daha fazla detay için internet reklam devi IRP‘yi ziyaret ediniz.
Güzel ve bilgilendirici bir makale emeğinize sağlık