E-ticaret ülkelerde büyüyen bir pazar haline gelmeye devam etmektedir. E-ticaretin yoğun olarak işleyiş gördüğü ülkelerde bu gelişimin GSYH üzerinde olumlu etkisinin olduğu dikkat çekmiştir. Ticaretinden GSYH içerisindeki oranına birkaç ülke örnek verecek olursak; Türkiye’de bu oran %1.5 civarında, İngiltere’de %8 civarında, Amerika Birleşik Devletleri’nde %7, Çin’de de %5,5 civarında tespit edilmiştir. Bu rakamlardan anlaşıldığı üzere Türkiye’de henüz bu pazarın gelişmekte olduğunu söyleyebiliriz. Diğer bir yandan da Türkiye’de elektronik ticaretin gelişmiş ülkeler kadar gelişmese de çok yüksek bir potansiyeli olduğu anlamına da gelmektedir.
E-ticaretin yaygınlaşmasını kolaylaştırmak adına e-ticaret danışmanlık hizmeti verilmekte ve firmaların e-ticaret pazarında ve daha fazla büyümesi sağlanmaktadır. e-ticaretin artması aynı zamanda ülke ekonomisine de katkı sağlayacağı gibi firmaların devamlılığı konusunda da fark yaratacaktır. Bu nedenle e-ticaret danışmanlık hizmeti almak firmalar için akıllıca bir yatırımdır. Büyümekte olan bu pazarda yer edinmek ve teknolojinin getirilerinden daha fazla faydalanmak için e-ticaret danışmanlık hizmeti almak mükemmel bir avantajdır. E-ticaret danışmanlık hizmeti nelerdir diye firmaların aklında oluşan soruları şu şekilde cevaplayabiliriz. İnternet üzerinde yapılan her türlü işlem e-ticaret kapsamı olarak değerlendirilmektedir, verilerin dijital ortamda aktarılması, müşterilerle internet üzerinden anlık iletişimler kurulması, online satış imkânlarının firmalara sunulması ve internet üzerinden firmaların marka değerlerinin arttırılması gibi aklınıza gelecek her türlü telekomünikasyon altyapısı gerektiren işler e ticaret danışmanlık hizmetleri kapsamında değerlendirilir. Bunun yanı sıra firmanın ölçeği önemli olmadan büyük ya da küçük ölçekli her firmada e-ticaret danışmanlık hizmetinin gerekliliği gözlemlenmektedir. Firmaların gelişen bu pazar da daha fazla yer edinmesi diğer firmalara oranla daha fazla rekabet avantajı sağlaması ve müşterilerine anlık iletişimi sağlaması ve kaliteli hizmet sağlaması devamlılığı açısından da önem taşımaktadır.
Teknolojiyi verimli bir şekilde kullanılan her ülkede e-ticaret ve firmaların e-ticaret altyapısı önemlidir. Ekonominin gelişmesi ve sınırı olmayan bu pazar da daha fazla yer edinebilmek için e-ticaret danışmanlık hizmetinden faydalanmak firmaların lojistik hizmetleri, finansman hizmetleri kadar önem taşımaktadır.